Naam:
140
Video’s:

Over ons

Lammergier

Als vogelaars zijn wij al jaren bezig met het inventariseren van verschillende gebieden in Friesland voor o.a. Staatsbosbeheer en het Weidevogel Meetnet Friesland.

Sinds 2004 zijn we als vrijwilliger in gebieden in Peru, Brazilië, Colombia, Costa Rica, Swaziland, Zuid Afrika en de Seychellen geweest voor verschillende werkzaamheden maar altijd ook om de daar aanwezige vogelsoorten te inventariseren.

Over onze reis

Op verzoek van de volgers van onze voorgaande belevenissen gaan we ook deze keer proberen jullie op de hoogte te houden van onze werkzaamheden in Zuid Afrika. Vrijdag 28 oktober vertrekken we vanaf Schiphol richting Istanboel en vanaf daar gaan we naar Johannesburg en hopen daar dan zaterdag aan te komen.

Kaapse gier

Dit jaar gaan we dus weer naar Zuid Afrika om ons in te zetten voor de bedreigde vogelsoorten (o.a. Lammergier) en tevens gaan we ook weer proberen de niet inheemse plantensoorten te bestrijden, en natuurlijk de aanwezige vogelsoorten inventariseren.

Drakensbergen

Dit project wordt begeleid door Wildlife ACT (African Conservation Team) die veel projecten in Zuid Afrika hebben opgezet.

Na onze werkzaamheden op het Southern Drakensberg Conservatien project rijden we nog twee weken door Kwazulu Natal en eSwatini om eerder bezochte projecten te bezoeken.

Bezochte landen

Wij hebben 4 landen (2%) bezocht:

Nederland, Swaziland, Turkije, Zuid-Afrika.